هولوگرام پرينتينگ هولوگرام پرينتينگ .

هولوگرام پرينتينگ

معرفي برترين طرح هاي كاغذ ديواري

 كاغذ ديواري 

در اين مقاله قصد داريم انواع كاغذ ديواري كه در طراحي داخلي منزل مي تواند تاثير فراواني داشته باشد رو معرفي كنيم. براي تهيه ي انواع كاغذ ديواري ، كاغذ ديواري سه بعدي، كاغذ ديواري قابل شست و شو، كاغذ ديواري تصويري، نصب كاغذ ديواري، بهتر است اطلاعات لازم را كسب كنيد در اين مقاله قصد داريم نكات مهم خريد انواع كاغذ ديواري را براي شما عزيزان معرفي كنيم.
كاغذ ديواري پذيرايي بهتر است متناسب با دكوراسيون منزل و با توجه به سليقه شما انتخاب شود. در هنگام انتخاب كاغذ ديواري به رنگ وسايل منزل كه قرار نيست تا سال ها عوض شود توجه فراوان كنيد. همچنين سبك دكوراسيون پذيرايي نيز در انتخاب طرح و رنگ كاغذ هاي ديواري بسيار موثر است. پرده، مبلمان و فرش ها عناصر اصلي هر خانه اي هستند كه بايد از نظر رنگ و سبك با يكديگر هارموني داشته باشند. براي خانه هايي با طراحي داخلي مدرن بهتر است از كاغذ ديواري هايي ساده يا با طرح هاي هندسي استفاده شود. در تيراژه هارموني مي توانيد آلبوم هاي مختلفي از انواع كاغذ ديواري مدرن را مشاهده و انتخاب كنيد. 

كاغذ ديواري

كاغذ ديواري

كاغذ ديواري اتاق نشيمن


معمولا در هر خانه اي اتاق نشيمن و پذيرايي جز قسمت هاي مهم تلقي مي شود و چون اكثر دور همي ها در آنجا اتفاق مي افتد، زيبايي و آرامش اين بخش از خانه بسيار هائز اهميت است. دكوراسيون اتاق نشيمن و چيدمان و انتخاب رنگ ها نشان دهنده سليقه مو شخصيت صاحب خانه است از اين رو طراحان داخلي و افراد به اين بخش از خانه اهميت بيشتري مي دهند. كاغذ مخصوص اتاق پذيرايي شيك تر، خاص تر، گران تر از كاغذ ديواري هايي است كه براي ساير بخش هاي خانه مورد استفاده قرار ميگيرد. براي تهيه كاغذ ديواري اتاق نشيمن مي توانيد از مشاوره رايگان تيراژه هارموني استفاده كنيد. 

كاغذ ديواري اتاق نشيمن

 

نصب كاغذ ديواري


در اين بخش مي خواهيم شما را با چگونگي نصب كاغذ ديواري آشنا كنيم. زماني كه شما تصميم ميگيرد ديوار هاي خود را رنگ آميزي كنيد، بايد دردسر هاي بسياري را متحمل شويد. بوي تند، مدت زماني كه بايد منتظر خشك شدن رنگ بمانيد و بهم ريختگي خانه و خارج كردن و.سايل منزل از جمله ي اين دردسر ها است. اما از زماني كه كاغذ ديواري به عنوان يك ديوار پوش به بازار معرفي شد باعث شد تا دردسر هاي رنگ از بين برومد، سهولت در نصب، سرعت بالا و تنوع در طرح و رنگ كاغذ ديواري موجب شد اين متريال به سرعت جايگزين رنگ شود. كاغذ ديواري را معمولا به كمك چسب مخصوص مي چسباند كه فاقد بو بده و به سرعت خشك مي شود. چسب هايي كه از درز كاغذ هاي ديواري بيرون زده اند به سهولت توسط دستمال نمدار پاك مي شوند .پيش از نصب كاغذ ديواري به يك قلموي بزرگ، كاردك پلاستيكي، چسب كاغذ ديواري، تيغ موكت بر و خط كش نياز داريد.  پس از اينكه وسايل مورد نياز را تهيه كنيد نوبت به زير سازي مي رسد. محلي كه قرار است بر روي آن كاغذ ديواي كار شود بايستي عاري از هر گونه نم باشد. بنابراين علاوه بر از بين بردن رطوبت ديوار، منبع آن را نيز بايد شناسايي كنيد تا كاغذ ديواري ها طول عمر بيشتري داشته باشد. 

نصب كاغذ ديواري

آماده سازي ديوار براي نصب كاغذ ديواري


پس از فراهم كردن موارد و ابزارهاي مورد نياز نصب، نوبت به باز بيني و زيرسازي ديوار مي رسد، اگر ديواري كه قصد داريد آن راكاغذ ديواري كنيد، نم داشته باشد بايد علاوه بر نم، ريشه و منبع نم را نيز از بين ببريد تا كاغذ ديواري ها پس از نصب دچار مشكل نشوند، قسمت هاي نم كشيده ديوار را مي توانيد با كارك برداريد، پس از اين مرحله براي از بين بردن ناصافي ها و ناهمواري هاي سطح ديوار مي توانيد آن بخش از ديوار را مجدد گچ كاري كنيد. با فرض اينكه نم ديوار گرفته شد و قسمت هاي ناصاف ترميم شد به سراغ نصب كاغذ ديواري برويد . توجه داشته باشيد بخش هايي كه به تازگي گچ كاري شده اند بايستي پيش از نصب آن ها را با روغن اليف پوشاند، براي خانه هاي قديمي تر بهتر است پيش از نصب كاغذ و پس از نم گيري ديورا را باز بيني كرد كه عاري از ترك باشد ، چرا كه در اين صورت پس از نصب كاغذ ديواري نيز اين ترك ها قابل رويت خواهند بود و به مرور زمان موجب ايجاد ترك مي شود. در اين مرحله محلول رقيق شامل چسب كاغذ ديواري و سريش تهيه كنيد و آن را به كمك قلمو به سطح ديوار بماليد و كاغذ ديواري هاي به يك اندازه بريده شده را به گنه اي كه طرح ها با يكديگر تقارن داشته باشند بر روي ديوار نصب كنيد. 

كاغذ ديواري مدرن

 

كاغذ ديواري سه بعدي چيست 


از جمله جديدترين ايده ها در طراحي و دكوراسيون داخلي استفاده از كاغذ ديواري سه بعدي است . اين نوع از كاغذ هاي ديواري بسيار خاص بوده و مي تواند زيبايي منحصر به فردي را براي خانه هاي شما به ارمغان آورد. 
كاغذ ديواري سه بعدي در طرح هاي مختلفي همچون منظره، تصاوير كارتوني، اشكال هندسي، بناهاي تاريخي و معروف و ... در بازار موجود مي باشد. كاغذ ديواري سه بعدي همانند كاغذ ديواري تصويري است با اين تفاوت كه در كاغذ ديواري سه بعدي داراي تصاوير طبيعي تري است و به سبب سه بعدي بودنش باعث ايجاد فضاي طبيعي تري مي شود. كاغذ ديواري سه بعدي برخلاف انواع ديگر به صورتي رولي فروخته نمي شود. ابعاد آنها يا به صورت استاندارد بوده و يا اينكه به صورت سفارشي توليد مي شود. تصاويري كه براي چاپ در اين نوع كاغذ ديواري استفاده مي شود بايد تصاويري با وضوح بالا باشد . 

كاغذ ديواري سه بعدي

كاغذ ديواري سه بعدي مدرن


استفاده از تصاوير سه بعدي بر روي كاغذ هاي ديواري معمولا براي خانه هايي كه داراي دكوراسيوني مدرن هستند و نسبتا بزرگ هستند مناسب است. چرا كه اين نوع از كاغذ هاي ديواري به صورت يكپارچه و در ابعاد بزرگ به فروش مي رسند، بنابراين بايستي يك ديوار مناسب براي اين كار در منزل وجود داشته باشد. بهتر است از طرح هاي شلوغ استفاده نكنيد. چرا كه به مرور زمان هم باعث دلزدگي شده و هم خانه ها شلخته تر جلوه مي دهد. استفاده از مناظر طبيعي و طرح هاي ساده براي سالن هاي پذيرايي بسيار مناسب است . 

كاغذ ديواري سه بعدي مدرن

كاغذ ديواري سه بعدي اتاق نشيمن


اتاق نشيمن در منزل يكي از مهم ترين بخش ها و زيبايي آن بيشتر مورد توجه افراد و طراحان داخلي است. از اين رو افراد معمولا سعي مي كنند خاص ترين، گران ترين و زيباترين اكسسوري ها در اتاق نشيمن قرار دهند. كاغذ ديواري سه بعدي گزينه اي بسيار مناسب براي طراحي اين بخش از خانه مي باشد. در زير مي توانيد نمونه هايي بسيار زيبا از كاغذ ديواري سه بعدي را ببينيد. 

طرح هاي كاغذ ديواري سه بعدي

انواع كاغذ ديواري سه بعدي

خريد كاغذ ديواري سه بعدي

كاغذ ديواري سه بعدي

 

كاغذ ديواري قابل شست و شو


دغدغه اي كه بيشتر خانم هاي خانه در هنگام خانه تكاني با آن مواجه هستند، تميز كردن ديوار هاي خانه است . به خصوص براي خانواده هايي كه فرزندان كوچك دارند. اين مسئله به وفور ديده مي شود امروزه با وجود كاغذ ديواري قابل شست و شو اين مسئله بسيار كمرنگ شده و به راحتي مي توان لبكه هاي موجود بر روي ديوار را از بين برد. جنس كاغذ ديواري و چسب مورد استفاده در انتخاب روش هاي شست و شو تاثير گذار است. در حالت كلي با وجود  كاغذ ديواري قابل شست و شو بهتر است از شست و شوي مداوم آنها خودداري كنيد، چرا كه باعث كاهش طول عمر محصول شما مي شود . 

كاغذ ديواري قابل شست و شو

نكات كليدي شست و شوي كاغذ ديواري


•    ماندن طولاني مدت لكه ها بر روي كاغذ ديواري سبب پايداري آنها مي شود. بنابراين بهتر است تا زماني كه لكه ها سطحي هستند آنها را پاك كنيد.
•    در هنگام تميز كردن سطح كاغذ ديواري را از پايين به بالا تميز كنيد. چنانچه ضخامت كاغذ ديواري كم باشد توصيه مي شود با استفاده از آب گرم آن را لكه زدايي كنيد، در صورتي كه ضخامت كاغذ ديواري زياد باشد از محلول آب گرم و صابون استفاده كنيد. 
•    در صورت مشاهده لكه چربي، هر چه سريع تر نسبت به پاك سازي آن اقدام كنيد. در اين جا محلولي را به شما پيشنهاد مي كنيم كه در لكه زدايي چربي معجزه مي كند. با تركيب مايع پاك كننده ملايم، پودر هاي جذب كننده رطوبت و گچ خياطي خميري تهيه كنيد و آن را بر روي محل مورد نظر قرار دهيد و فرصت دهيد تا كاملا خشك شود. سپس به كمك مسواك يا برس سطح كاغذ ديواري را پاك كنيد. 

كاغذ ديواري
•    براي از بين بردن لكه جوهر خودكار پارچه اي را به يك مايع پاك كننده آغشته كنيد و آن را بر روي لك بگذاريد . براي از بين بدن لكه ي مداد شمعي مي توانيد مقدار بسيار كمي خمير دندان را بر  روي فرچه مسواكقرار دهيد و بر محل مورد نظر بكشيد. 
•    در صورت ريختن پارافين شمع بر روي ديوار ابتدا اضافه ي آن را با يك جسمي كه به كاغذ ديواري آسيب نرساند برداريد، سپس آن را با مداد پاك كن پاك كنيد. 
•    تاحد امكان مراقب باشيد تا بر روي كاغذ ديواري هاي غير قابل شست و شو لكه اي ايجاد نشود، چرا كه نمي توانيد لكه به وجود آمده را به طور كامل از بين ببريد و از زيبايي و شكيل بودن كاغذ ديواري هاي شما كاسته مي شود! براي رهايي از اين مشكل مي توانيد با استفاده از گوش پاك كن تا جاي ممكن مواد ريخته شده بر روي كاغذ ديواري را برداشته و بعد با يك د ستمال خشك و تميز، لكه را پاك كنيد.

كاغذ ديواري آشپزخانه
•    براي تميز كردن كاغذ ديواري هرگز ابزار ساينده را به كار نبريد و از صابون، اسفنج نرم براي شست و شوي كاغذ ديواري ها استفاده كنيد.
•    براي از بين بردن لكه جوهري كه بر روي كاغذ ديواري ايجاد شده است،مي توان با استفاده از گچ خياطي، لكه را جذب و بعد با استفاده از يك برس ويا مسواك  سطح كاغذ ديواري را پاك كنيد. اين كار را به دقت هرچه تمام تر انجام دهيد تا لكه جوهر پخش تر نشود.
در صورتي كه با استفاده از راه كارهاي ارائه شده جاي لكه به طور كامل بر طرف نشد از ادامه ي كار دست برداريد، چرا كه سايش زياد مي تواند اثري مخرب تر از جاي لكه بر روي سطح كاغذ ديواري بر جاي بگذارد.
پاك كردن لكه ها از روي كاغذ ديواري غير قابل شست و شو
نمي توان لكه ها را به طور كامل از روي كاغذ ديواري هاي غير قابل شست و شو از بين برد. پيشنهاد مي شود با استفاده از يك گوش پاك كن تا جاي ممكن مواد ريخته شده بر روي كاغذ را جدا كرده و بعد از آن به كمك يك دستمال خشك و تميز لكه را پاك نماييد. براي گرفتن نتيجه بهتر لكه گيري تا كم شدن جاي لكه اين كار را با تعويض دستمال انجام دهيد.
براي اطمينان از مقاومت كاغذ ديواري مي توان شست و شو را در قسمت كوچكي از رول كاغذ ديواري انجام دهيد.

انواع كاغذ ديواري

شست وشوي كاغذ ديواري هاي قابل شست و شو


از جمله كاغذ ديواري قابل شست و شو مي توان به كاغذ ديواري هاي اكريليك و يا كاغذ هاي داراي لايه ونيل هستند اشاره كرد، كه مي توان با استفاده از اسفنج آغشته به محلول آب گرم و صابون در شست و شوي آنها به كار برد. براي انجام اين كار ابتدا با يك دستمال خشك گرد و غبار روي كاغذ ديواري را پاك نماييد. سپس با استفاده از روش گفته شده به كمك آب گرم، لكه ها را پاك كنيد. اين عمل را هر نوبت در قسمت كوچكي از كاغذ ديواري انجام دهيد تا جايي كه آب به پشت كاغذ ديواري نفوذ نكرده، تا مانع از بلند شدن كاغذ از سطح ديوار نشود.(اين نكته در محل اتصال رول هاي كاغذ ديواري از اهميت بيشتري برخوردار است چرا كه امكان نفوذ آب به پشت كاغذ در اين نقاط بيشتر است). در ا نتها بعد از آب كشي با استفاده از يك دستمال خشك كتان يا حوله تميز سطح كاغذ ديواري را خشك نماييد.

خريد انواع كاغذ ديواري


برچسب: كاغذ ديواري، طرح هاي مختلف كاغذ ديواري، خريد كاغذ ديواري، كاغذ ديواري سه بعدي، كاغذ ديواري مدرن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۱۷:۱۶ توسط:نادر رفيعي موضوع: